Problem z rozrządem 1.4 tsi

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • gieu
    Rider
    • 2009
    • 607
    • Octavia II (1Z3)
    • CAXA 1.4 TSI 122 KM

    Zamieszczone przez mrrudzin
    Bo komputer odpala ten tryb powyżej bodajże 17*C. Nie wiem dla czego
    A jest górna granica temp. do której jest odpalany ten tryb? Podczas ostatnich upałów (~28-30 st. na maxi-dot) mój .14 TSI odpalał z niskimi obrotami (tak samo jak do 17 st) ...
    Octavia II FL 1.4TSI Rosso Brunello

    Komentarz

    • idas
      Elegance
      • 2006
      • 828

      Mam w tylku te podwyzszone obroty. Czekam z jakies 5-10 sek. i normalnie ruszam.
      VW Golf VI 1.4TSI 122KM Highline
      VW Passat B8 2.0TDI 190KM Highline

      Komentarz

      • winni77
        RS
        • 2009
        • 2183
        • Octavia II combi (1Z5)
        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

        Zamieszczone przez idas
        Mam w tylku te podwyzszone obroty. Czekam z jakies 5-10 sek. i normalnie ruszam.
        Mój "Batmobil"

        Komentarz

        • iFi
          Elegance
          • 2012
          • 906

          Podniesione obroty i ciśnienie (własne)?



          [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 07:26 ]
          Przez to że silnik ma podwyższone obroty po rozruchu zwraza uwagę kierowcy na fakt że silnik jest zimny - a zimnego silnika zwłaszcza z turbiną nie można butować. Być może w ten sposób konstruktorzy zaoszczędzili nam - kierowcom - wizyt w ASO na wymianie turbin lub innych podzespołów silnika.

          No ja proszę... a zimą zauważyłeś taki efekt? z resztą poczytaj przytoczony link.

          Komentarz

          • Ceed1
            Rider
            • 2012
            • 461

            Ja takie podwyższone obroty miałem w swojej felicji 1,6. Przejechałem nią 213tys i sprzedałem nic z silnikiem złego się nie działo. Tam był taki objaw, ponieważ silnik dostosowano do normy EUR3. U nas jest EUR5. panowie normalka. Nie przejmujcie sie tym. Osobiście uważam, że nie ma to absolutnie zadnego znaczenia dla trwałości silnika.

            Komentarz

            • Tichy
              Rider
              • 2010
              • 544

              maselek2, około 14kkm

              Komentarz

              • mrrudzin
                Rider
                • 2009
                • 403

                Zamieszczone przez czto
                Panowie, nie wiem jak u was, ale u mnie już każdy poranny rozruch, gdy temp jest powyżej 15 st. C zaczyna się od wysokich obrotòw (zresztą nie tylko poranny, jak autko stoi pare godzin i ostygnie to rozruch na wysokich obrotach gwarantowany). Powiem szczerze, że zaczyna to być irytujące i strasznie wku..., tym bardziej, że trzeba odczekać ok 30-40 sekund zanim ruszę. Jeżeli ruszam od razu na wysokich obrotach, to czuć szarpanie silnika.
                Nie wiem już sam co o tym wszystkim sądzić. Natomiast wiem jedno, że vw stworzył wyjątkowy silnik Nikt nie wie o co w nim chodzi.
                możnaby spróbować system oszukać i na czas kręcenia rozrudsznikiem (trzebaby przetrenować czy wystarczy wtedy) oszukiwać wejście temp. zewnętrznej że jest 10*C, albo -10*C...

                Komentarz

                • Rafi2008
                  Classic
                  • 2012
                  • 3

                  Mam octavie z 2005 roku, 1,6 fsi. Terkotanie 2-3 sekundy po odpaleniu mam od ....6 lat. Zaczęło sie po roku. Drugi rok jeździłem po serwisach a że zdarzało się to na początku bardzo rzadko to nie zdążyłem tego naprawić przed upływem gwarancji. Teraz w zimie terkocze rzadko w lecie codziennie. Podwyższonych obrotów nie mam.

                  Przeczytałem cały ten watek i mam konkretne pytanie, chodzi mi tylko o terkotanie 2-3 sekundy po odpaleniu - co to jest? - napinacz czy nastawnik (i proszę mrrudzin bez pomyłki
                  Nie interesuję mnie głosna praca cały czas bo terkotanie mam tylko 2-3 sekundy po odpaleniu.

                  Co to jest Panowie?

                  [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 23:49 ]
                  i jeszcze Wam dopowiem, że pierwszy raz pisaliśmy na tym forum o tym zjawisku juz 4 lata temu w 2008 roku:



                  wg mnie napinacz i nastawnik jest tak wysoko w silniku, że pompa oleju nie wyrabia i dopiero po jakimś czasie daje odpowiednie ciśnienie. Całe to wymienianie napinaczy i nastawników jest zwiazane przecież z równoczesną wymianą oleju. Po zwykłej wymianie oleju na jakiś czas jest spokój. Potem olej szybko staje sie kiepski i zasyfiały i znów problem jest. Wymiana napinacza i nastawnika? Oczywiscie - wymieniajmy na nowe - chodzi o to że są nowe i czyściuteńkie, bez syfu z oleju dlatego szybciej dają sobie radę i łańcuch przez jakis czas nie terkocze.

                  Ogólnie to silniki mają wadę konstrukcyjną a VW ma to w dupie.

                  p.s.
                  ale mogę się mylić bo nie jestem technikiem-mechanikiem.

                  Komentarz

                  • patryk23
                    L&K
                    • 2011
                    • 1105
                    • Octavia II (1Z3)
                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                    Zamieszczone przez Rafi2008
                    Mam octavie z 2005 roku, 1,6 fsi. Terkotanie 2-3 sekundy po odpaleniu mam od ....6 lat. Zaczęło sie po roku. Drugi rok jeździłem po serwisach a że zdarzało się to na początku bardzo rzadko to nie zdążyłem tego naprawić przed upływem gwarancji. Teraz w zimie terkocze rzadko w lecie codziennie. Podwyższonych obrotów nie mam.

                    Przeczytałem cały ten watek i mam konkretne pytanie, chodzi mi tylko o terkotanie 2-3 sekundy po odpaleniu - co to jest? - napinacz czy nastawnik (i proszę mrrudzin bez pomyłki
                    Nie interesuję mnie głosna praca cały czas bo terkotanie mam tylko 2-3 sekundy po odpaleniu.

                    Co to jest Panowie?

                    [ Dodano: Sro 30 Maj, 12 23:49 ]
                    i jeszcze Wam dopowiem, że pierwszy raz pisaliśmy na tym forum o tym zjawisku juz 4 lata temu w 2008 roku:



                    wg mnie napinacz i nastawnik jest tak wysoko w silniku, że pompa oleju nie wyrabia i dopiero po jakimś czasie daje odpowiednie ciśnienie. Całe to wymienianie napinaczy i nastawników jest zwiazane przecież z równoczesną wymianą oleju. Po zwykłej wymianie oleju na jakiś czas jest spokój. Potem olej szybko staje sie kiepski i zasyfiały i znów problem jest. Wymiana napinacza i nastawnika? Oczywiscie - wymieniajmy na nowe - chodzi o to że są nowe i czyściuteńkie, bez syfu z oleju dlatego szybciej dają sobie radę i łańcuch przez jakis czas nie terkocze.

                    Ogólnie to silniki mają wadę konstrukcyjną a VW ma to w dupie.

                    p.s.
                    ale mogę się mylić bo nie jestem technikiem-mechanikiem.

                    Poczekaj do Piątku , jestem w trakcie wymiany rozrządu w serwisie
                    (stawiam na napinacz lancucha ) ale okaze się po odebraniu .

                    Komentarz

                    • Rafi2008
                      Classic
                      • 2012
                      • 3

                      patryk23 - szczerze życzę aby to było to co wymieniasz. Jako pomyśle o kosztach to mnie ciarki przechodzą. Trzymam kciuki.
                      R.

                      Komentarz

                      • loyd
                        RS
                        • 2010
                        • 2342

                        patryk23, jaki jest powód wymiany ?

                        Komentarz

                        • patryk23
                          L&K
                          • 2011
                          • 1105
                          • Octavia II (1Z3)
                          • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                          znany i nielubiany metaliczny dziwek przy rozruchu po dluzszym postoju, napisze wiecej jutro , bo dzis dzwonili z serwisu ze na jutro odbior ... Ceny?! 2200 za rozrzad i robocizne + moj nastawnik ( jedyne 399 )

                          Komentarz

                          • Rafi2008
                            Classic
                            • 2012
                            • 3

                            Patryk, a gdzie kupiles nastawnik, daj namiar. Na alegro widzialem ale tylko te do 1.4tfsi. Numer czescivten sam tylko rozni sie literka na koncu.

                            Komentarz

                            • patryk23
                              L&K
                              • 2011
                              • 1105
                              • Octavia II (1Z3)
                              • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                              Cały rozrzad jak i nastawnik jest taki sam jak w 1.4 tsi ale jutro napisze wiecej jak dostane fakture i stare czesci

                              [ Dodano: Pon 04 Cze, 12 18:38 ]
                              Witam! ..w końcu. A więc zacznijmy auto jest i odpala tak jak powinno .Koniec z dieslo-benzyną !

                              Co do części to Napinacz łańcucha stary 03C 109 507 M IT MR7 nowy z końcówką AH
                              Nastawnik wałka rozrządu stary 03C 109 088 B nowy końcówka E
                              Slizgi lekko podtarte ale mogły by jeszcze pojezdzić tak jak reszta tzn to co jest na fakturze
                              (simeringi kola itd) .

                              przebieg 100.000 (w serwisie doradca mowił , że nikt nie by nie uwierzył ,że przy równo
                              100 tys była wymiana dlatego w ksiażce jest 100 095 km).

                              Olej wymieniłem wcześniej tj ok 1000 km

                              Co do odpalania to myli sie ktos kto mówi , że ma terkotać slychać (nie wiem jak to opisac) tylko swojego rodzaju delikatny szum lancucha przy odpalaniu zanim dostanie oleju bez terkotania itd (jak rozbiorę nastawnik to wstawię zdjęcia i napinacz też ).

                              Ceny: robocizna 1.060 , części 1200 , nastawnik 399 z allegro od Stach47 (trudno go złapać ,odpisuje z opoznieniem).

                              Ps. Najważniejsze 2 lata gwarancji na części i robociznę
                              Załączone pliki

                              Komentarz


                              • Witam, u mnie metaliczny dźwięk pojawił sie przy przebiegu blisko 48.000 km, miesiąć po wygasnięciu gwarancji i półtora miesiąca po ostatnim przeglądzie. Dżwięk ten pojawiał się po kilkugodzinnym postoju, nie przy ciepłym silniku i nie przy rozruchu porannym (wtedy było zwykłe terkotanie, które miałem od początku).
                                Serwis w Gdyni zdiagnozował usterkę nastawiacza faz rozrządu i oszacował koszty naprawy na 3200 zł (2000 części i 1200 robocizna). Zaprotestowałem powołując się na dopiero co wygasłą gwarancję i że przy ostatnim przegładzie prosiłem o sprawdzenie łańcuszka i pracownicy serwisu twierdzili, że silnik jest w doskonałym stanie. Pracownik serwisu zaproponował naprawę na zasadzie dobrej woli. I tu uwaga! Polega ona w pierwszym etapie na wpisaniu danych auta do programu komputerowego, który na podstawie wieku, przebiegu, ostatniego przeglądu dokonuje wyceny wysokości dobrej woli, w moim przypadku było to 70% zniżki na części i 30% na robociznę. Na te warunki też sie nie zgodziłem i wtedy sprawa weszła na drugi etap czyli podanie o naprawę z dobrej woli, o której decyduje człowiek, a nie komputer. Sprawa dotarła do Mlada Boleslav i zaproponowano mi 80% znizki na części i 30% zniżki na robociznę. Uznałem, że nie chce mi się już dalej z nimi boksować i wynegocjowałem jeszcze 20% rabatu na robociznę i nastawiacz został wymieniony wczoraj. Dzisiaj odebrałem auto i przed chwilą uruchomiłem na zimno, nic nie było słychać, poprzedniego terkotania również. Mam nadzieję, że na tym problemy sie skończą.

                                Komentarz

                                • tomba7
                                  Drive
                                  • 2009
                                  • 96
                                  • Mercedes-Benz

                                  Jaja sobie w tej Skodzie robią. Złodzieje w białych rękawiczkach. Jak jest na gwarancji to mówią, że OK a potem zaczyna się wyciąganie kasy :roll:
                                  W wolnym czasie dwa koła

                                  Komentarz

                                  • fan
                                    Elegance
                                    • 2009
                                    • 760

                                    Jakie sa pierwsze objawy,bo u mnie ostatnio cos "terkotnelo"2 razy przez pare sek.Z tym nastawnikiem rozrzadu to walą w c..a!Powinna byc akcja serwisowa i tyle!Typowa wada fabryczna.
                                    Respect All,Fear No One!

                                    Komentarz

                                    • patryk23
                                      L&K
                                      • 2011
                                      • 1105
                                      • Octavia II (1Z3)
                                      • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                      W serwisie powiedziano mi , że partycypacja w kosztach dotyczy aut max 5 letnich i do przebiegu 100 000 km.

                                      A co do złodziejstwa to VW bo Skoda to raczej malo ma do gadania na temat silników

                                      Komentarz


                                      • Zamieszczone przez fan
                                        Jakie sa pierwsze objawy,bo u mnie ostatnio cos "terkotnelo"2 razy przez pare sek.Z tym nastawnikiem rozrzadu to walą w c..a!Powinna byc akcja serwisowa i tyle!Typowa wada fabryczna.
                                        U mnie był to odgłos metalicznego stukania przez jakieś 2 sekundy po uruchomieniu silnika.

                                        Oczywiście, że powinna być akcja serwisowa na nastawiacz oraz wyciągające się łańcuszki rozrządu. Nastawiacz wymieniają na inną część o kodzie 03C 109 088 E, więc może ten problem został wyeliminowany.

                                        Co ciekawe, w magazynie centralnym skody w Polsce nie było 8 śrub do wykonania naprawy. Śruby były te dostępne w magazynie VW, także w Poznaniu, jednak Skoda Auto nie wyraziła zgody na użycie tych śrub, choć to te same silniki... Musiałem czekać 4 dni, aż przyjdą śruby z Czech.

                                        Jeszcze jedną ciekawostkę powiedział mi doradca serwisowy. W momencie zapłaty choćby 1 zł za wymienioną w ramach drobrej woli część, Skoda Auto Poland daje 2 lata gwarancji na nią. W momencie wymiany bezpłatnej Skoda nie daje żadnej gwarancji, co jest oczywiście niezgodne z prawem i trzeba się z nimi boksować...

                                        Komentarz

                                        • LUKI
                                          RS
                                          • 2005
                                          • 5776

                                          dziś jak byłem na bp wyczytałem w jakimś artykule w jakiej gazetce, że awaryjne w 1.4TSI jest:

                                          - wadliwy nastawnik faz rozrządu

                                          - blokujący się napinacz łańcucha rozrządu

                                          - wadliwe ogniwa łańcucha


                                          warto wstawić "osłonę termiczną przewodu olejowego" jak ktoś wymieni jedno z ww.

                                          tylko nie napisali, czy dotyczy również po 06.2010...
                                          kliknij 'Lubię to!' www.facebook.com/LukiFanatic a tam O2/O3 RS, O3 RS230, G 6GTI 35, G 7GTI, G 7R, S3, CLA 45 AMG, S5, GT3 RS, Turbo S, M5, RS 7, S 63 AMG, RS6

                                          SKODA OCTAVIA 1.4TSI 122HP CAXA TURBO PROBLEM

                                          Komentarz

                                          • marlej108
                                            RS
                                            S_OCP Member
                                            • 2006
                                            • 4976
                                            • Octavia III (5E3)
                                            • CJZB 1.2 TSI 86 KM

                                            Koledzy mam krotkie pytanie, z gory sorry ze je tu zadaje, ale nie bardzo wiem gdzie indziej, mianowicie bylem na ogledzinach Superba II 1.8 tsi (kod silnika zaczynal sie od litery B czyli niby ten lepszy bo starszy), w kazdym razie od razu po odpaleniu przez krotka chwile (nie potrafie powiedziec czy trwalo to ponizej minuty czy moze 2-3 minuty) silnik brzmial ... jak diesel... az kolega z ktorym pojechalem ogladac zapytal mnie czy to tdi....

                                            po chwili ucichlo..

                                            mam wiec pytanie do znawcow tsi - czy taka praca jest normalna, czy to moze objaw ze zaraz cos sie rozpadnie?
                                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...erwone-skodari
                                            Spalanie - Motostat.pl

                                            Komentarz

                                            • Arundill
                                              Rider
                                              • 2012
                                              • 321

                                              Zamieszczone przez marlej108
                                              Koledzy mam krotkie pytanie, z gory sorry ze je tu zadaje, ale nie bardzo wiem gdzie indziej, mianowicie bylem na ogledzinach Superba II 1.8 tsi (kod silnika zaczynal sie od litery B czyli niby ten lepszy bo starszy), w kazdym razie od razu po odpaleniu przez krotka chwile (nie potrafie powiedziec czy trwalo to ponizej minuty czy moze 2-3 minuty) silnik brzmial ... jak diesel... az kolega z ktorym pojechalem ogladac zapytal mnie czy to tdi....

                                              po chwili ucichlo..

                                              mam wiec pytanie do znawcow tsi - czy taka praca jest normalna, czy to moze objaw ze zaraz cos sie rozpadnie?
                                              marlej108, wszystko jest opisane kilka postów wyżej ale proszę bardzo podam na tacy i nawet filmiki są http://forum.octaviaclub.pl/viewtopi...=asc&start=450
                                              Pozdrawiam

                                              Komentarz

                                              • malgosk
                                                Ambiente
                                                • 2009
                                                • 148

                                                Nic z tego....

                                                No i kiszka... Art. 581 KC nie dotyczy... konsumentów... Sprawy gwarancji przy zakupach konsumenckich (nie na firmę) reguluje USTAWA z dnia 27 lipca 2002 r. o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, w której nie ma ani jednego słowa o odpowiedzialności gwaranta po okresie gwarancyjnym. Tak więc ostatnie słowo Skody to 80% zniżki na część i 30% zniżki na usługę. I chyba muszę z tej oferty skorzystać...

                                                Wk....ić się można. Ale już nie na Skodę, tylko na polski sejm... Takiego bałaganu prawnego dawno nie widziałem. KC swoje, a ustawa o sprzedaży konsumenckiej swoje.

                                                Tak więc teraz poproszę o fakturę na wymianę części i jeśli ponownie będzie terkotać, znowu będę ich atakował z tytułu gwarancji. A poza tym już wiem, że wszystko będę kupował na firmę... Wtedy art. 581 KC ma zastosowanie!

                                                [ Dodano: Wto 12 Cze, 12 10:47 ]
                                                Zamieszczone przez Patobo
                                                Zamieszczone przez fan
                                                Jakie sa pierwsze objawy,bo u mnie ostatnio cos "terkotnelo"2 razy przez pare sek.Z tym nastawnikiem rozrzadu to walą w c..a!Powinna byc akcja serwisowa i tyle!Typowa wada fabryczna.
                                                ...


                                                Jeszcze jedną ciekawostkę powiedział mi doradca serwisowy. W momencie zapłaty choćby 1 zł za wymienioną w ramach drobrej woli część, Skoda Auto Poland daje 2 lata gwarancji na nią. W momencie wymiany bezpłatnej Skoda nie daje żadnej gwarancji, co jest oczywiście niezgodne z prawem i trzeba się z nimi boksować...
                                                No i tu mamy problem prawny: na część wymienioną na gwarancji gwarant nie udziela gwarancji. Regulował to art. 581 KC, który narzucał tę gwarancję gwarantowi, ale ustawa z 2002 r. poszła na rękę gwarantowi. Co ciekawe: tylko w przypadku zakupu konsumenckiego, a więc dla osoby fizycznej.......


                                                Automatyka to klocki LEGO dla dużych chłopców

                                                Komentarz

                                                • Ayu
                                                  RS
                                                  • 2009
                                                  • 4154

                                                  Dziś mnie uświadomiono, strona 109. Może ktoś to już wklejał ale ja nie zauważyłem.


                                                  "Po uruchomieniu zimnego silnika może on przez krótki czas głośniej pracować,
                                                  ponieważ w elementach napędu rozrządu z hydraulicznym kasowaniem luzu zaworowego
                                                  najpierw musi się wytworzyć ciśnienie. Jest to normalny efekt i nie należy się nim
                                                  przejmować."

                                                  Komentarz

                                                  • patryk23
                                                    L&K
                                                    • 2011
                                                    • 1105
                                                    • Octavia II (1Z3)
                                                    • CDAA 1.8 TSI 160 KM

                                                    Tjaaa , i podciągać pod taki wpis wady konstrukcyjne ... aż sie coś stanie...

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...